Actueel

Het laatste trucknieuws

Als internationale ombouwer staan wij midden in de markt.
Hier vindt u alle berichten van én over ESTEPE.
Filter artikelen op:

Mercedes-Benz Arocs 7-asser voor betonpomp

Het ultieme eindresultaat van het bijplaatsen van assen. In dit geval zijn we gestart met een Arocs 8×4 en hebben 3 assen bijgeplaatst met als eindresultaat een 14×4. Een chassisverlenging en wielbasiswijziging was hierbij noodzakelijk. Door het monteren van 1 voorloopas en 2 naloopassen is deze 7-asser ontstaan. Grote uitdaging… Lees verder

ESTEPE op IAA Transportation 2024 in Hannover

Ook dit jaar zal ESTEPE weer vertegenwoordigd zijn op de IAA in Hannover, Duitsland. Tijdens de beurs praten wij u graag bij over de ontwikkelingen bij ESTEPE en ons brede productaanbod op het gebied van assen, cabine- en chassismodificaties. Middels presentaties, foto’s, video’s en animaties geven we u inzicht in… Lees verder

Iveco S-Way Chassisdrop + EML

ESTEPE heeft onlangs een nieuwe variant ontwikkeld speciaal voor het segment trucktransport. We hebben een IVECO S-Way voorzien van een “chassisdrop” en EML-as. Deze combinatie maakt de truck perfect geschikt voor het vervoeren van trucks. In samenwerking met de klant en opbouwer zijn de specifieke wensen in kaart gebracht en… Lees verder

GSR2 : ESTEPE Oplossingen & Certificaten

Zoals alom bekend treedt per juli 2024 de algemene EU-veiligheidsverordening GSR2 (General Safety Regulation) in werking en maakt daarmee geavanceerde veiligheidsvoorzieningen (ADAS: Advanced Driver Assistance Systems) verplicht voor nieuwe voertuigen die op de Europese markt worden verkocht/geregistreerd. ESTEPE dient, als 2e fase truckfabrikant, sinds deze zomer dus ook te voldoen… Lees verder

2024 : Recordaantal Truckmodificatie door ESTEPE

De vraag naar de More Truck dienstverlening van ESTEPE, als verlengstuk van de truckfabrikanten en ondersteuning aan de Europese opbouwindustrie, blijft groeien. In 2024 zullen we een recordaantal van 2600 truckmodificatie uitvoeren en is ons More Truck Team de grens van 125 medewerkers inmiddels gepasseerd. Om dit te faciliteren heeft… Lees verder

Automotive Engineering: ESTEPE’s Team & Tools

Het ESTEPE More Truck Team bestaat inmiddels uit 16 Engineers met uiteenlopende disciplines (Onderzoek, Ontwikkeling, Testen, Project, Product, Applicatie, Proces en Homologatie). Automotive Engineering is niet meer weg te denken bij het uitdenken en uitwerken van de huidige truckmodificaties bij ESTEPE. Bij ESTEPE worden nieuwe producten vooraf op technische haalbaarheid… Lees verder

Grote serie Volvo FL CrewCabs met 3-puntsgordels

Een uitstekend voorbeeld van een product waarbij ESTEPE net dat beetje meer toevoegt aan een truck, zodat deze truck breder ingezet kan worden. Bij deze aanpassing vervangt ESTEPE de standaard heupgordels voor goedgekeurde 3-puntsgordels. Soms zijn er bepaalde eisen vanuit een klant waar het basisvoertuig (net) niet aan voldoet. Dit… Lees verder

Verplaatsen van tractiebatterijen voor zijladers voor vuilnis- en recyclinginzamelvoertuigen

In nauwe samenwerking met de truckfabrikant heeft ESTEPE bij een reeks voertuigen de accupakketten aan de zijkant van het chassis verplaatst naar een positie achter de cabine. De vraag vanuit de klant was een voertuig waarbij de linkerzijde van het chassis “vrij” was, dit voor de opbouw van een zijlader.… Lees verder

Safeguard introduceert nieuwe QR-veiligheidsborden en BHV-app bij ESTEPE.

‘Veiligheid staat eigenlijk voorop. Dat is, naast kwaliteit maken, speerpunt nummer één. We hebben hier met veel mensen te maken. Daarbij zijn we met grote, zware materialen aan de slag. Dus we hebben een hoop zaken die we in acht moeten nemen’, vertelt Tom van Casteren, manager productie. Sinds kort… Lees verder

“Het laadvermogen en de tractie van een 6×2 trekker, maar dan een paar honderd kilo lichter”

Cerfontaine B.V. uit Berg en Terblijt heeft de eerste Nederlandse Scania Super met een EML in gebruik genomen. Dankzij de EML-as wordt het laadverhogen van de truck verhoogd. De as zakt automatisch naar beneden wanneer de aslast op de achteras te hoog wordt. “Met de midliftas beschikken we over het… Lees verder