Actueel

Het laatste trucknieuws

Als internationale ombouwer staan wij midden in de markt.
Hier vindt u alle berichten van én over ESTEPE.
Filter artikelen op:

ESTEPE cabine modificatie centrum met eigen truckspuiterij

ESTEPE ontwerpt en produceert vrachtwagens in speciale uitvoeringen voor de Europese truckmarkt. Op het gebied van het bijplaatsen van assen, modificeren van cabines en optimaliseren van chassis lay-outs zijn wij de nummer 1 in Europa. Opdrachtgevers zijn de truckfabrikanten zoals Mercedes-Benz, MAN, Scania, Volvo, Renault, DAF en Iveco, maar ook… Lees verder

Talentenbeurs Oss 2021

Op woensdag 6 oktober is de Talentenbeurs in Oss. Ook ESTEPE is hierbij aanwezig. Ben je op zoek naar een leuke baan of stageplek? Kom gerust even kennismaken! Naast ESTEPE staan er nog meer dan 70 andere bedrijven op de Talentenbeurs. Tussen 09.00 en 16.00 is de beurs opengesteld voor… Lees verder

Onthulling Renault D Wide Z.E. Low Entry Cab

Renault Trucks heeft in samenwerking met ESTEPE de Renault D Wide Z.E. Low Entry Cab ontwikkeld. De volledig elektrische truck is uitgerust met een nieuwe, lage instapcabine die speciaal is ontworpen om te voldoen aan de eisen van de sector van afvalinzameling, om het werk van de chauffeurs te vergemakkelijken… Lees verder

Aanpassingen voor lesvoertuigen volgens de CBR én RDW richtlijnen.

Sinds 1 januari 2019 is het verplicht om bij praktijkexamens in voertuigen voor een C(E) rijbewijs een derde zitplaats op kenteken te hebben staan. Bij de praktijktraining voor de code 95 is het verplicht om voor iedere inzittende van het lesvoertuig een zitplaats op kenteken te hebben staan. ESTEPE biedt… Lees verder

Nieuwe generatie Volvo trucks 10×4

Voor de nieuwe generatie Volvo trucks heeft ESTEPE wederom een geoptimaliseerde 5-asser ontwikkeld. Hierbij wordt de 8×4 truck af-fabriek omgebouwd naar een geoptimaliseerde 10×4. Om ruimte te creëren voor de extra as worden verschillende componenten aan het chassis verplaatst. Door de tweede as naar achteren te plaatsen ontstaat er tussen… Lees verder

MAN TG3 met verlaagd chassis

Voor de nieuwe generatie MAN trucks heeft ESTEPE verschillende producten ontwikkeld. Onder andere een aantal interieuraanpassingen maar ook een oplossing voor trucktransport. Bij de oplossing voor trucktransport wordt het chassis van de truck tussen de assen met circa 300mm verlaagd. Hierdoor ontstaat er extra laadhoogte. Deze aanpassing wordt een ‘chassisdrop’… Lees verder

Interieuraanpassingen voor de nieuwe generatie MAN

ESTEPE biedt voor bijna alle cabinetypes interieuraanpassingen aan. Dit varieert van het inbouwen van extra gordels, stoelen en bedden tot klant specifieke aanpassingen. Een van deze aanpassingen is het inbouwen van een extra zitplaats doormiddel van een losse stoel. Bij deze aanpassing is gekozen voor een ISRI stoel. Hierbij maakt… Lees verder

Iveco S-Way met een dakafschuining

Onlangs heeft ESTEPE een Iveco S-Way voorzien van een dakaanpassing. Omdat deze truck ingezet zal worden voor autotransport is het dak van de cabine afgeschuind. Het dak van de Iveco S-Way is voorzien van een afschuining. Dankzij de dakafschuining ontstaat er extra laadruimte boven de cabine. Hiervoor wordt het achterste… Lees verder

Extra ruimte boven het cabinedak

Soms is extra ruimte boven het cabinedak van een truck benodigd. Dit kan zijn voor de opbouw van een auto- of trucktransporter, maar ook voor een ladderwagen van de brandweer. Voor dit soort opbouwen is het mogelijk om het cabinedak aan te passen. ESTEPE heeft verschillende standaard oplossingen ontwikkeld maar… Lees verder

DAF LF FA met gestuurde voorloopas

Onlangs heeft Uitenhage Verhuur twee nieuwe DAF LF’s ontvangen. Bij deze voertuigen is een standaard DAF LF FA voorzien van een gestuurde voorloopas. Hierbij wordt er gebruik gemaakt van een originele DAF stuuras met schijfremmen. De 6 tons as zorgt ervoor dat het GVW uit komt op 22,5 ton. Door… Lees verder