De oplossingen van ESTEPE zijn geschikt voor vele verschillende segmenten. Een segment waar marges het echte verschil maken, is het segment van auto- en trucktransport. Ook voor dit segment heeft ESTEPE verschillende oplossingen beschikbaar.
Hoger laadvermogen
Door een verhoging van het laadvermogen wordt het mogelijk om meer voertuigen per rit te transporteren. Een EML-as is een volledig gecertificeerde en flexibele oplossing voor zowel trekkers als bakwagens met verschillende chassishoogtes. De EML-as is een 4,5-tons starre as die vóór de aangedreven as wordt gemonteerd. De as werkt volautomatisch. Wanneer de achteras overbelast wordt, zakt de EML-as automatisch. Indien de achteras niet overbelast is, zal de EML-as automatisch liften.
Dak aanpassingen
Bij auto- en trucktransport worden er met regelmaat auto’s of trucks boven het dak van de cabine geladen. Door het dak af te schuinen wordt het eenvoudiger om boven de cabine te laden. Voor alle merken en type cabines hebben wij een afschuining beschikbaar. Al onze dak afschuiningen zijn afgestemd met toonaangevende opbouwers.
Bij een dak afschuining wordt een deel van het cabine dak gedemonteerd. In veel gevallen wordt een gecertificeerd versterkingsframe gemonteerd. De nieuwe dakplaat kan, afhankelijk van de variant, uitgevoerd worden in kunststof of staal. De buitenkant wordt strak afgewerkt en gespoten in de cabinekleur. De binnenzijde van de cabine wordt afgewerkt met bijpassende of originele bekledingsstof.
Verlagen van het chassis
Naast het verlagen of afschuinen van het cabinedak, is het ook mogelijk om het chassis van de truck tussen de assen te verlagen. Deze aanpassing wordt ook wel een ‘chassisdrop’ genoemd. In overleg met de opbouwer worden de wensen en eisen van de klant in kaart gebracht om tot een optimaal ontwerp van het verlaagde chassis te komen.
Indien u meer informatie wilt ontvangen over deze aanpassingen kunt u contact opnemen met een van onze specialisten (via sales@estepe.nl of +31 (0)412 45 45 00)